Vnitřní prolinkování vlastního webu je velmi důležitá součást SEO. Je na rozhraní mezi on-page a off-page faktory.  Jde o kvalitní zpětné odkazy, nad kterými máš plnou kontrolu, protože se vše odehrává na vlastních stránkách.

Existuje jedna pokročilejší technika, jak pomocí vnitřních odkazů pomoci stránkám, které mají své hlavní klíčové slovo na 2. či 3. straně ve výsledcích vyhledávání. Samozřejmě, že jako vše okolo SEO, není nic zaručeno, ale pomůže to s velkou pravděpodobností.

Co budeš potřebovat?

  1. Mít aktivovaný účet na Google Search Console (dříve Webmaster Tools).
  2. V tomto účtu musí být přidaný a ověřený tvůj web (ten se v Google Search Console označuje jako služba). Ideální je, pokud je propojený s Google Analytics. Nejen, že tak vytěžíš více informací, ale pokud je na webu Google Analytics vložený správně, lze jej použít i pro ověření služby v Google Search Console. V jednom účtu můžeš mít až 100 služeb, čili webů.
  3. Po přihlášení do Google Search Console najdi sekci Návštěvnost z vyhledávání a klikni na položku Analýza vyhledávání:
    Search console
  4. Zaškrtni položky Zobrazení a Pozice a jako typ výpisu vyber Dotazy
  5. Nalistuj ve výpisu taková slova, která mají pozici 11 – 30 (druhá až třetí strana). Nemusíš vybírat všechna slova – soustřeď se na ta, která mají vyšší počet vyhledávání:
    Search console
    Na obrázku výše bych se soustředil na slova „kostýmy Brno“, „karnevalový kostým“ a „kostýmy na karneval“.
  6. Zadej je postupně do vyhledávače a zjisti, na jakou stránku Google z výsledků odkazuje (nemusí to být vždy ta, kterou by sis přáli, nebo kterou na dané slovo optimalizuješ). Adresu této stránky pak vhodně zakomponuj do nějakého odkazu v článku na svém webu. Samozřejmě dodržuj zásady kvalitního odkazu:
    • odkaz vede z odstavce, který je součástí většího textu. Ten se zase věnuje dané problematice (pro náš příklad třeba karnevalům)
    • odkaz má jako anchor text uvedeno klíčové slovo. To nemusí být v přesném tvaru či čísle, jelikož vyhledávače už umí časovat i skloňovat

Po dvou měsících zkus zkontrolovat, jak si slovo vede. Může být, že si vážně polepší 🙂

Máš správně vnitřní odkazy na webu?

Napsat komentář