VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

VIZART CZ s.r.o.
Platné a účinné od 2. října 2025

1. Úvodní ustanovení

1.1 Rozsah obchodních podmínek

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ nebo „VOP“) upravují v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“), práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání kupních smluv mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, zejména prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.vizart.cz.

Potvrzením objednávky kupující stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil, souhlasí s nimi a že se stávají nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy.

1.2 Identifikace prodávajícího

PoložkaÚdaj
Obchodní firma:VIZART CZ s.r.o.
Sídlo:Branišovská 16/2, 370 05 České Budějovice
IČ / DIČ:26080681 / CZ26080681
Zápis:Krajský soud v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 12772
E-mail:info@vizart.cz
Telefon:+420 602 194 130

Adresa provozovny pro uplatnění reklamací je shodná s adresou sídla.

1.3 Definice

  • E-shopem se rozumí elektronický obchod prodávajícího dostupný na uvedené webové adrese.
  • Kupní smlouvou se rozumí smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím podle těchto VOP.
  • Kupujícím je:
  • Spotřebitel – fyzická osoba, která jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti (§ 419 OZ).
  • Podnikatel – osoba, která při uzavření smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (§ 420 OZ).

2. Uzavření kupní smlouvy

2.1 Proces objednávky

1. Kupující si vybere zboží z katalogu, kde jsou uvedeny hlavní vlastnosti, cena a dostupnost.

2. Fotografie zboží jsou ilustrativní. Barevný odstín se může lišit v závislosti na zobrazení monitoru.

3. Před odesláním objednávky je kupující povinen zkontrolovat její rekapitulaci, včetně ceny a způsobu dopravy a platby.

2.2 Údaje kupujícího

Kupující je povinen uvádět pravdivé a aktuální údaje. Prodávající považuje zadané údaje za správné; za jejich nesprávnost odpovídá kupující.

2.3 Poskytnutí informací před uzavřením smlouvy

Prodávající poskytuje kupujícímu všechny informace dle § 1811 a § 1820 OZ před odesláním objednávky – zejména cenu, náklady na dopravu, platební a dodací podmínky a kontaktní údaje prodávajícího.

2.4 Vznik kupní smlouvy

1. Odesláním objednávky podává kupující návrh na uzavření kupní smlouvy (§ 1731 OZ).

2. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení objednávky kupujícímu prostřednictvím e-mailu na trvalém nosiči (§ 1826 odst. 2 OZ).

3. Automatické potvrzení přijetí objednávky nemá povahu akceptace návrhu.

2.5 Jazyk a forma

Smlouva je uzavírána v českém jazyce a uchovávána v elektronické podobě; kupující obdrží její kopii v e-mailovém potvrzení objednávky.

2.6 Odstoupení od smlouvy

Na smlouvy uzavírané prostřednictvím e-shopu se vztahují ustanovení o smlouvách uzavíraných na dálku. Spotřebitel má právo odstoupit do 14 dnů podle § 1829 OZ, s výjimkami dle § 1837 OZ (viz čl. 6).

3. Platební podmínky

3.1 Ceny a zjevné chyby

Ceny jsou uvedeny v Kč včetně DPH a všech poplatků.
V případě zjevné chyby v ceně (např. chybějící číslice, nesmyslně nízká částka) je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit podle § 583 OZ.

3.2 Daňové doklady

Daňový doklad je vystaven elektronicky a zaslán na e-mail uvedený v objednávce.

3.3 Náklady na dopravu

Náklady na dopravu nejsou zahrnuty v ceně zboží a jsou uvedeny v objednávce před jejím potvrzením.

3.4 Způsoby platby

  • Bankovní převod předem – splatnost 7 dnů.
  • Dobírka – úhrada při převzetí.
  • Hotově / platební kartou – při osobním odběru.
  • On-line platby probíhají přes zabezpečenou platební bránu s podporou 3D Secure dle směrnice PSD2.

3.5 Výhrada vlastnictví

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až po úplném zaplacení kupní ceny (§ 2099 OZ).

4. Dodací podmínky

1. U zboží skladem probíhá odeslání zpravidla do 2 pracovních dnů od uzavření smlouvy / připsání platby.

2. U zboží na objednávku je lhůta do 3 týdnů; přesný termín je sdělen e-mailem.

3. Pokud prodávající nemůže zboží dodat v dohodnutém termínu, informuje kupujícího a nabídne náhradní řešení; nedojde-li k dohodě, vrátí přijaté platby do 14 dnů.

4. Riziko škody přechází:

  • na spotřebitele okamžikem převzetí zboží,
  • na podnikatele okamžikem předání prvnímu dopravci (§ 2099 OZ).

5. Kupující je povinen při převzetí zásilku zkontrolovat a v případě poškození obalu sepsat s dopravcem zápis o škodě.

5. Práva z vadného plnění (reklamace)

5.1 Spotřebitel (B2C)

Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí odpovídá smlouvě (§ 2161 OZ).

  • Odpovědnost trvá 24 měsíců od převzetí.
  • Projeví-li se vada do 1 roku, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí (§ 2161 odst. 5 OZ).
  • Kupující má právo na opravu, výměnu, slevu, nebo odstoupení, pokud vada není odstraněna včas.
  • Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů (§ 19 ZoOS).

5.2 Digitální obsah a služby

Je-li předmětem smlouvy digitální obsah, prodávající zajišťuje jeho funkčnost a aktualizace po přiměřenou dobu dle § 2389o OZ.

5.3 Podnikatel (B2B)

Kupující podnikatel je povinen zboží prohlédnout co nejdříve a vady oznámit bez zbytečného odkladu (§ 2106–2113 OZ).

5.4 Vady, za které prodávající neodpovídá

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé běžným opotřebením, nesprávným použitím nebo neodbornou instalací.

5.5 Reklamační řád

Podrobný postup je uveden v Reklamačním řádu, který je přílohou těchto VOP a dostupný na www.vizart.cz.

6. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem

6.1 Právo na odstoupení

Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez uvedení důvodu (§ 1829 OZ).

6.2 Výjimky

Odstoupení není možné dle § 1837 OZ, zejména u:

  • zboží upraveného na míru,
  • zboží v uzavřeném obalu, které nelze po rozbalení vrátit z hygienických důvodů,
  • digitálního obsahu, s jehož poskytováním bylo započato s výslovným souhlasem spotřebitele.

6.3 Vrácení zboží

Spotřebitel je povinen zaslat zboží zpět nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Náklady nese spotřebitel.

6.4 Snížení hodnoty

Pokud spotřebitel zboží používá nad rámec zjištění jeho povahy, odpovídá za snížení jeho hodnoty (§ 1834 OZ).

6.5 Vrácení plateb

Prodávající vrátí všechny přijaté platby (včetně dopravy) do 14 dnů stejným způsobem, jakým byly uhrazeny, nejdříve však po obdržení vráceného zboží.

7. Odstoupení od smlouvy prodávajícím

Prodávající může odstoupit od smlouvy:

  • při neuhrazení kupní ceny nebo nepřevzetí zboží déle než 10 dnů,
  • při objektivní nemožnosti plnění (§ 1999 OZ),
  • při zjevném omylu v ceně, o němž kupující věděl (§ 583 OZ).
    V takovém případě prodávající vrátí přijaté platby do 14 dnů.

8. Ochrana osobních údajů a obchodní sdělení

8.1 Ochrana osobních údajů

1.         Správcem údajů je VIZART CZ s.r.o.

2.         Zpracování probíhá dle Nařízení EU 2016/679 (GDPR) a zákona č. 110/2019 Sb.

3.         Právní základy: plnění smlouvy (čl. 6 odst. 1 b GDPR), právní povinnost, oprávněný zájem a souhlas.

4.         Kupující má právo na přístup, opravu, výmaz, omezení, námitku i stížnost u ÚOOÚ (www.uoou.cz).

5.         Podrobnosti jsou uvedeny v Zásadách zpracování osobních údajů dostupných na www.vizart.cz/gdpr.

8.2 Obchodní sdělení a hodnocení

  • Dotazníky spokojenosti mohou být zasílány na základě oprávněného zájmu (např. Heureka Group a.s. – Ověřeno zákazníky).
  • Newslettery jsou zasílány dle § 7 odst. 3 zák. 480/2004 Sb. (tzv. soft opt-in); z odběru lze kdykoli odstoupit.

9. Ochrana spotřebitele

9.1 Souhlas s VOP

Kupující potvrzením objednávky stvrzuje souhlas s VOP i Reklamačním řádem. Prodávající splnil informační povinnost dle § 1820 OZ.

9.2 Slevy a nejnižší cena

Při slevách je uváděna i nejnižší cena z posledních 30 dnů před zlevněním (§ 12 ZoOS). Evidenci cen prodávající vede elektronicky.

9.3 Recenze

Recenze jsou ověřovány prostřednictvím systému Ověřeno zákazníky nebo jiných nástrojů. Prodávající informuje, jak zajišťuje jejich pravost (§ 8 odst. 7 ZoOS).

9.4 Mimosoudní řešení sporů (ADR/ODR)

Spotřebitel může řešit spory prostřednictvím:

10. Dozorové orgány

  • Česká obchodní inspekce – ochrana spotřebitele
  • Živnostenský úřad – dozor nad podnikáním
  • Úřad pro ochranu osobních údajů – dozor nad GDPR

11. Závěrečná ustanovení

1. Právní vztahy se řídí právem České republiky. Spotřebitel není zbaven ochrany svého domovského státu (Nařízení Řím I).

2. Strany nesou riziko změny okolností (§ 1765 OZ). U B2B vztahů nese toto riziko kupující.

3. Prodávající je oprávněn tyto VOP přiměřeně měnit; o podstatných změnách informuje registrované zákazníky nejméně 14 dnů před účinností.

4. Tyto VOP nahrazují všechny předchozí verze a jsou k dispozici na www.vizart.cz.

12. Přílohy

1. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy – [ke stažení PDF]

2. Reklamační protokol / Pokyny k reklamaci – [ke stažení PDF]

3. Zásady zpracování osobních údajů (GDPR)www.vizart.cz/gdpr

Účinnost dokumentu: 2. října 2025
Verze: VOP 1.2 / 2025

Zatím nehlasováno.
Please wait...